Venituri din vânzari în creștere cu 8% și profit net în creștere cu 2%
Umărind obiectivele strategice cu accent pe internaționalizarea afacerii, în anul 2018 performanța companiei Antibiotice a marcat o creștere cu 8% a veniturilor din vânzări (27.492.453 lei), comparativ cu anul 2017. De asemenea, societatea a înregistrat un profit net în creștere cu 2%, comparativ cu anul 2017, ajungând la valoarea de 34.075.644 lei.
Rezultatele financiare ale anului 2018 reflectă un amplu program de gestionare a activității care să reducă impactul considerabil generat de taxa clawback, care a crescut cu 25% comparativ cu anul 2017, ajungând la valoarea de 36.484.667 lei.
Creșterea veniturilor din vânzari se datorează în principal vânzărilor de pe piața internațională care au înregistrat valori mai mari cu 6%. Principala piață în creștere în 2018 a fost cea a Asiei, rezultat al deschiderii reprezentanței proprii din Vietnam prin care s-au realizat vânzări mai mari cu 37%.
Pe piata interna, Antibiotice SA isi mentine pozitia de lider pe segmentul medicamentelor comercializate in spitale, cu o cota de piata de 18,01%, in usoara crestere comparativ cu anul anterior.
Pe segmentul medicamentelor generice si OTC, compania ocupa locul 3, cu o cota de piata de 5,1%, in timp ce la nivel de piata farmaceutica totala ocupa locul 16, cu o cota de piata de 2,11%.
Portofoliul valorificat in anul 2018 a permis mentinerea pozitiei de lider din punct de vedere al unitatilor indivizibile valorificate pe segmentul unguente (cota de piata 26,3%), supozitoare (cota de piata 42,1%) si la pulberi injectabile (cota de piata 71,9%).
Anul 2019 va fi sub semnul dezvoltării afacerii pe piața internațională, consolidării vânzarilor din România și în același timp se va avea în vedere un plan de susținere pentru anii următori, în condițiile în care nu se întrevăd măsuri legislative pentru diminuarea taxei clawback, care riscă să scada potențialul de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung.