Veniturile din vânzări și profitul în semestrul I 2019 au valori în creștere comparativ cu semestrul I 2018.

Veniturile din vânzări și profitul obținute de compania Antibiotice (index BVB: ATB) în semestrul I 2019 au înregistrat valori în creștere comparativ cu cele din perioada similară a anului 2018.

 Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori București, veniturile din vânzări aferente semestrului I ale anul 2019 sunt în valoare de 172,39 milioane lei mai mari cu 9% în comparație cu valoarea de 157,70 milioane lei înregistrată în perioada similară a anului trecut.

Profitul brut înregistrat de Antibiotice Iași în primul semestru al anului 2019 are o valoare mai mare cu 20% în comparație cu cea înregistrată în perioada similară a anului 2018, în timp ce profitul după impozitare a înregistrat de asemenea, o creștere cu 11% comparativ cu cel obținut în semestrul I al anului 2018.

Rezultatele financiare înregistrate în semestrul I anul 2019 reflectă o politică riguroasă de gestionare a activității centrată pe reducerea impactul considerabil generat de creșterea taxei clawback, prin orientarea spre piața internațională. Astfel, din venitul realizat în primul semestru al acestui an, Antibiotice a returnat sistemului public de sănătate prin taxa clawback 20,05 milioane lei, valoare mai mare cu 11% comparativ cea returnată în semestrul I anul 2018 (18,06 milioane lei).

  • Export de 42% din vânzările companiei

Veniturile în creștere ale Antibiotice în semestrul I 2019 se datorează în principal vânzărilor de pe piața internațională și reprezintă 42% din valoarea cifrei de afaceri a companiei. Comparativ cu semestrul I al anului 2018, veniturile din vânzările la export în primul semestru al anului 2019 au crescut cu 6,34%, aducând companiei 72,29 milioane lei comparativ cu 67,96 milioane lei în anul 2018.

Principalele destinații ale produselor Antibiotice (produse finite și substanța activă Nistatina) în semestrul I 2019 au fost Asia (35%), America de Nord (27%), în timp ce zona America de Sud și Europa cumulează 28% din vânzările pe piața internațională.

 Creștere cu 47% pe piața SUA cu produse injectabile

Pe piața SUA exporturile de produse finite injectabile au crescut cu 47% în primele șase luni ale anului 2019 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Această creștere a fost influențată de încheierea unui parteneriat cu un nou distribuitor local, cât și de îmbunătățirea structurii de vânzări pe această piață.

Vietnamul este a doua piață de desfacere pentru produsele Antibiotice, după piața SUA fiind zona geografică din Asia de Sud-Est cu cel mai important ritm de creştere, de peste 15% anual. Deschiderea în 2016 a reprezentanței Antibiotice în Hanoi a favorizat creșterea accelerată a vânzărilor, iar pe primele 6 luni ale 2019 exportul de produse finite reprezintă 36% din veniturile pe export, fiind realizat în principal pe medicamente antiinfecțioase.

Antibiotice îşi propune ca până în anul 2025 să înregistreze și valorifice în această piață un portofoliu de peste 30 de produse din ariile terapeutice antiinfecţioase, sănătatea femeii, dermatologie și cardiovasculare, generând astfel o dublare a cifrei de afaceri.

 Oportunități de export în China

Pe piaţa Chinei, care are o populaţie semnificativă cu venituri mari ce solicită produse farmaceutice de calitate superioară fabricate în Europa, Antibiotice colaborează cu firme importante din domeniul fabricării şi furnizării de substanţe active şi produse finite antiinfecţioase. În primul semestru 2019 Antibiotice a inițiat discuţii cu cel mai mare distribuitor de medicamente din China, pentru identificarea de oportunități de comercializare a produselor din gama sănătăţii femeii, produse topice, produse farmaceutice proprii ce au ca substanță activă, Nistatina, urmând ca în perioada următoare să fie dezvoltate aceste proiecte.

Nistatina – peste 50% din vânzările la export

Pentru substanța activă Nistatină, Antibiotice îşi continuă demersurile pentru a rămâne principalul jucător din piaţa internațională, în prezent fiind lider mondial în producția acesteia. În semestrul I 2019, substanța activă Nistatina a reprezentat 54% din vânzările la export.

Principala piață de desfacere pentru Nistatină este piața SUA, unde Antibiotice are un statut consolidat. În semestrul I 2019, vânzările pe această piață au crescut cu 13% comparativ cu perioada similară a anului trecut și au fost inițiate proiecte noi de colaborare, care vor reprezenta surse de creștere a volumelor tranzacționate pentru perioada 2020-2025. De asemenea proiectele noi demarate în anii anteriori, au devenit un principal motor de creștere a exporturilor de Nistatina în zona Americii de Sud, la nivelul piețelor din Brazilia, Columbia și Cuba.

  • Antibiotice în contextul pieței farmaceutice din România

Pe piața internă, compania înregistrează în primele 6 luni ale anului o creștere a veniturilor din vânzări brute de 11,5% de la 136,8 milioane lei în semestrul I 2018 la 152,5 milioane lei.

 Produsele din portofoliul Antibiotice ce au adus în primul semestru al anului 2019 un aport semnificativ (de peste 500 mii lei) comparativ cu primul semestru al anului 2018 sunt: gama de comprimate Memantină Atb®, Betahistină Atb® comprimate 24 mg, Indapamidă Atb ® comprimate 1,5 mg, Nidoflor® unguent 15 gr, gama de Clotrimazol cremă, Colistină Atb® injectabil 1.000.000 UI, gama de Perasin® (piperacilină cu tazobactam) injectabil și gama de Bisotens® (bisoprolol) comprimate.

În acest context, după primele 6 luni ale acestui an, Antibiotice se situează la finele primului semestru pe locul 1 în piața relevantă (piața produselor din portofoliul Antibiotice, luată în considerare în strategia companiei) cu o cotă de piață de 15,9% și pe locul al 5-lea pe segmentul medicamentelor generice și OTC (cu o cotă de piață de 4,6%) menținându-și poziția de lider pe segmentul produselor comercializate în spitale, cu o cotă de piață de 15,7%.

În acest an, un accent deosebit în strageliile de promovare pe piața internă va fi pus pe dezvoltării brandului Nutriensa®, ca vector de comunicare în piața produselor pentru calitatea vieții, produselor din gama sănătăţii femeii și programului de educație și responsabilitate privind utilizarea judicioasă a medicamentelor antiinfecțioase “Antibioticele Mileniului III”.

(Sursa datelor: Vânzări Cegedim 2019 semestrul I).

 Antibiotice în semestrul I, 2019

venituri din vânzări în creștere cu 9% comparativ cu semestrul I 2018;

– profitul brut în creștere cu 20% comparativ cu semestrul I 2018;

– vânzări la export cu 6,34% comparativ cu perioada similară a anului trecut;

creștere cu 47% pe piața SUA cu produse injectabile comparativ cu perioada similară a anului trecut.

 Persoanele interesate de a afla mai multe informații, pot consulta Raportul Administratorilor aferent primului semestru al anului 2019 pe site-ul Bursei de Valori București (www.bvb.ro), al Autorității de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA, secțiunea “Investitori” (www.antibiotice.ro).

 

Vezi toate noutatile ▸