Evolutie constanta a cifrei de afaceri in semestrul I 2009
Rezultatele financiare ale Antibiotice la finele primului semestru al anului 2009 confirma o evolutie constanta a companiei.
Astfel, la 30 iunie 2009, valoarea cifrei de afaceri nete a fost de 108 milioane lei similara cu valoarea inregistrata in semestrul I al anului 2008.
Antibiotice a reusit sa pastreze aceeasi indicatori economici, ca urmare a evolutiei pozitive a medicamentelor antiinfectioase utilizate in spitale, care au generat un plus de valoare fata de perioada similara 2008 de aproximativ 14 milioane lei, in conditiile in care piata totala a medicamentelor antiinfectioase, a cunoscut un regres.
In total cifra de afaceri, ponderea majora revine si de aceasta data veniturilor obtinute pe piata interna (83%), in timp ce ponderea vanzarilor la export a fost de 17%.
Piata interna
Strategia de marketing adoptata a urmarit in principal destocarea medicamentelor aflate la distribuitori, generand vanzari in piata si reducand astfel blocarea capitalul de lucru in distribuitie. Conform companiei Cegedim, vanzarile Antibiotice pe piata interna (iesiri distribuitori) au inregistrat o crestere de 12% fata de semestrul I 2008 de la 93,7 milioane lei la 104,8 milioane lei:
- vanzarile pe segmentul Spitale au inregistrat o valoare de 45,2 milioane lei, in crestere cu 65% fata de semestrul I 2008. Produsele cu cea mai mare pondere in vanzari au fost medicamentele antiinfectioase de generatie noua – cefalosporine si penicilinele in combinatie: Cefort®, Ceftamil®, AmoxiPlus®, Ampiplus®.
- pe segmentul Retail (farmacii), Antibiotice a inregistrat in primul semestru o cifra de afaceri de aproximativ 60 milioane lei. Sursele de crestere le-au reprezentat portofoliul medicamentelor antiinfectioase si cele pentru medicatia tractului digestiv, in timp ce pe un trend constant se afla portofoliul medicamentelor cardiovasculare si dermatologice.
Piata externa
Valoarea exportului inregistrata in primele sase luni ale anului 2009 a atins nivelul de 6,805,294 USD in crestere cu 2,7% fata de perioada similara a anului precedent. Strategia de export adoptata a vizat consolidarea pietei pentru produsul Nistatina si dezvoltarea exportului de produse finite, atat ca exporturi directe ale produselor Antibiotice, cat si pe baza de contract manufacturing. In acest sens au fost demarate negocieri pentru promovarea formelor finite pentru piata Europei, piete din zonele Asiei si Africii si va fi stabilita strategia de intrare pe piata Federatiei Ruse.
Profitul brut realizat la jumatatea anului 2009 a fost de 18,29 milioane lei, compania Antibiotice fiind din acest punct de vedere in grafic, prin prisma faptului ca estimarile privind profitul pentru intreg anul erau de 15.5 milioane lei.
Obiectivul principal in primul semestru al anuliui 2009 a fost stabilirea echilibrului economico-financiar si limitarea riscurilor, intre tendinta actuala de crestere a preturilor la materiile prime pe piata internationala, a costurilor cu utilitatile, cu personalul si realizarea principalilor indicatori (cifra de afaceri, cota de piata si rata profitabilitatii).
Astfel, in vederea indeplinirii acestui obiectiv, s-au aplicat masuri de reducere a costurilor indirecte si plafonarea costurilor cu forta de munca, diminuarea riscului valutar prin corelarea riguroasa a platilor si incasarilor in valuta, reducerea gradului de expunere a companiei in piata farmaceutica prin asigurarea incasarilor externe si limitarea neincasarii creantelor interne.