Profit brut in crestere cu 24% in primele 9 luni ale anului 2014
Rezultatele inregistrate de Antibiotice la finele primelor 9 luni ale anului 2014 arata o majorare a profitului si un ritm de crestere al vanzarilor din farmacii (7%) superior ritmului de crestere al pietei farmaceutice din Romania (5,2%) (sursa Cegedim).
Profit in crestere
Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori Bucuresti, la finele lunii septembrie a anului 2014, profitul brut a inregistrat o evolutie pozitiva atingand valoarea de 23,6 milioane lei, cu 24 procente mai mare in raport cu profitul brut aferent aceleiasi perioade a anului 2013.
Profitul net a avut de asemenea o evolutie pozitiva in perioada analizata, inregistrand valoarea de 20,3 milioane lei, cu 14 procente mai mare decat profitul net inregistrat in intervalul ianuarie – septembrie 2013.
Veniturile din vanzari din Antibiotice, aferente primelor 9 luni, au atins nivelul de 217,1 milioane lei, situandu-se la acelasi nivel fata de primele 9 luni ale anului 2013.
Vanzarile obtinute din farmacii (139.7 milioane lei), inregistreaza o crestere de 6% fata de 2013, iar pe segmentul Hospital s-a obtinut o crestere de 8%, de la 89,2 milioane lei in 2013 la 96,4 milioane lei in 2014 (sursa Cegedim). Antibiotice isi mentine pozitia de lider pe segmentul medicamentelor generice comercializate in spitale.
Pe piata medicamentelor generice Antibiotice ocupa locul 5, cu o cota de piata de 6,4%. Totodata, pe piata farmaceutica interna, Antibiotice se situeaza pe locul 11, cu o cota de piata in crestere de la 2,54% (9 luni 2013), la 2.6% (9 luni 2014).
Produse care aduc valoare
Cea mai mare pondere in vanzari pe piata interna au detinut-o, in continuare, in primele noua luni, produsele din clasa Antiinfectioase de uz sistemic (+9,6 milioane lei), Tract digestiv (+2,8 milioane lei), Preparate Dermatologice (+2,6 milioane lei), Sistem cardiovascular (+1,9 milioane lei), Sistem Musculo-Scheletic (+463 mii lei) si Antineoplazice (+360 mii lei).
Aceste cresteri au fost generate atat de aportul de produse noi cat si de evolutia pozitiva a produselor de top ale companiei. Dintre produsele de top se remarca: Cefort® inj 1g (aport valoric +7,8 milioane lei), Meropenem Atb® inj gama (+4,95 milioane lei), Eficef® cps gama (+2,1 milioane lei), Glicerina sup gama (+1,2 milioane lei), Ampiplus® inj (+1,1 milioane lei) si Nidoflor (+0.98 milioane lei), recunoscute pentru calitatea, eficienta si siguranta lor in randul specialistilor.
Produsele noi ale companiei lansate sau in curs de lansare in 2014 sunt din urmatoarele clase terapeutice:
• Sistem cardiovascular: Rosuvastatina Atb® cpr gama;
• Genito-Urinar: Mastoprofen® ung (progesteron);
• Oncologie: Gemcitabina Atb® inj gama;
• Sistem nervos central: Memantina Atb® cpr, Nobixal® cpr (tianeptina);
• Tract digestiv: Silithor® (supliment hepatoprotector).
In topul vanzarilor urmeaza medicamentele aflate in promovare in anul 2014: Equilibra® cpr (magneziu+vitamina B6), Almacor® cpr gama (amlodipina), Trimetazidina ATB cpr, Alprazolam ATB cpr gama, Ibufen® cpr (ibuprofen), Bisotens® cpr gama (bisoprolol), Nolet® cpr (nebivolol), Spaverin® cps gama (drotaverina), Roclarin® cpr (clarithromycina).
Piata externa
Exporturile realizate in primele 9 luni ale anului 2014 au inregistrat nivelul de 18.358.609 USD comparativ cu anul 2013, cand s-au inregistrat 18.037.225 USD, trendul vanzarilor la export fiind afectat de conflictele din zona araba (Irak si Libia) si de situatia politica din Rusia si Ucraina.
«Dezvoltarea prezentei Antibiotice pe pietele internationale reprezinta un obiectiv strategic al companiei. Proiectele aflate in derulare privind obtinerea autorizatiilor de punere pe piata, a mai multor produse din portofoliul Antibiotice, parteneriatele complexe care privesc atat realizarea dosarelor de produs cat si comercializarea acestora pe diverse piete, precum si consolidarea pozitiei de lider mondial pentru productia de Nistatina (substanta activa) vor determina cresteri privind exporturile in 2015 » a declarat Mihai Stoian, Director Dezvoltare Afaceri.
Strategiile companiei in perioada 2013-2014 ce cuprind dezvoltarea activitatilor stiintifice si de cercetare, dezvoltarea parteneriatelor pe principalele piete internationale precum si dezvoltarea portofoliului prin asimilarea de produse noi, vor determina consolidarea afacerii pe termen lung si cresterea profitului, atat pe piata interna cat si la nivel international.