Antibiotice in Catalogul Marci Romanesti de succes
La sfarsitul lunii octombrie a avut loc la Ateneul Roman lansarea catalogului Marci Romanesti de Succes, realizat de revista „Saptamana Financiara” si Media Consulta. In colectia selecta a celor cateva zeci de marci notorii din peisajul romanesc s-a numarat si Antibiotice, aparut sub denumirea „Antibiotice – un brand alaturi de oameni” . Cu o traditie de 50 de ani, numele companiei iesene – inspirat de principala categorie de medicamente fabricata in sectiile firmei – a capatat o notorietate puternica de-a lungul anilor, atat in constiinta publicului larg, cat si in cea a specialistilor in domeniu.
Acesta a fost, de altfel si motivul pentru autoritatile au decis pastrarea denumirii companiei –Antibiotice – si dupa anul 1990. In timp, numele de marca a castigat un nivel foarte inalt de notorietate pe piata romaneasca si internationala, astfel incat, desi Antibiotice produce astazi mai mult decat antibiotice (respectiv o gama larga de medicamente din cele mai importante arii terapeutice), marca verbala a capatat, in perceptia publica, valoare de nume propriu. Activ de valoare pentru companie, numele de brand a fost pastrat si dupa procesul de rebranding corporatist derulat in anul 2005.
In catalogul Saptamanii Financiare, Antibiotice se afla in compania unor nume nortorii, ramase in istorie, din diverse domenii de activitate, precum Malaxa (marca de locomotiva), Guban, Gerovital, Brifcor, Algocalmin sau Carpati (marca de tigari).