Cifra de afaceri si profit in crestere la finele semestrului I 2010
Rezultatele financiare inregistrate in primul semestru al anului 2010 confirma evolutia ascendenta pe care compania Antibiotice a urmat-o in ultimii ani.
Astfel cifra de afaceri neta realizata la finalul primul semestru 2010 a fost de 115,8 milioane lei, in crestere cu 7,2% comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand acest indicator inregistra valoarea de 108 milioane lei, Antibiotice ocupa in prezent locul 4 in topul companiilor producatoare de generice cu o cota de piata de 6,61%.
Profitul din exploatare mai mare cu 40%
Consecventi organizarii firmei in centre de profit si centre de cost in vederea urmaririii performantelor fiecarei activitati din companie s-a reusit cresterea profitului din exploatare cu 40% la nivelul de 32 milioane lei fata de cel realizat in primul semestru al anului 2009 cand a fost de 22,8 milioane lei.
In aceasta perioada s-a urmarit reducerea expunerii financiare prin corelarea importului cu exportul ca termene de plata si de incasare pe de o parte, dar si ca unitati valutare contractate, pentru a diminua impactul fluctuatiei cursului de schimb valutar.
Vanzarile la export in crestere cu 35%
Evolutia exportului in primul semestru 2010 a continuat tendinta de crestere dinamica inregistrata in ultimii ani, valoarea realizata fiiind de 26 milioane lei, cu 35% mai mare comparativ cu primele 6 luni 2009. Aceasta crestere a fost rezultatul strategiei de extindere a prezentei pe pietele internationale, atat prin consolidarea pozitiei ca unul din principalii furnizori la nivel global de Nistatina, cat si prin dezvoltarea exporturilor directe sau in colaborare pentru medicamentele in forma finita.
Exporturile de Nistatina au inregsitrat o crestere de 28% in conditiile promovarii unei politici de crestere a pretului mediu de livrare. Din punct de vedere cantitativ, primele sase luni ale anului 2010 au marcat livrarea la export a celei mai mari cantitati de Nistatina pentru aceasta perioada de referinta. Dezvoltarea exportului de produse finite reprezinta o directie prioritara in cadrul strategiei de marketing pe pietele externe, in aceste conditii realizandu-se o crestere de 44%, fata de primul semestru al anului 2009.
Proiecte de viitor
Pana la sfarsitul anului 2010, Antibiotice urmareste sa atinga o crestere a cifrei de afaceri de 10%, precum si de 18% a vanzarilor in piata interna (din distributie in farmacii). De asemenea pe termen mediu, Antibiotice are in vedere dezvoltarea de proiecte cu parteneri importanti din piata farmaceutice internationala, ce vor conduce la o crestere importanta a exportului.
Strategiile companiei pentru perioada 2010-2012 cuprind dezvoltarea activitatilor stiintifice si de cercetare, dezvoltarea parteneriatelor pe principalele piete internationale, precum si dezvoltarea portofoliului prin lansarea de medicamente superioare din punct de vedere terapeutic atat din clase terapeutice deja abordate de companie (antiinfectioase, cardiovasculare, tract digestiv, dermatologice), cat si din clase terapeutice noi (antineoplasice si imunomodlatoare sisitem nevos central). Toate acestea vor determina consolidarea afacerii pe termen lung si cresterea profitului, atat pe piata interna cat si la nivel international.