Crestere de 7% a cifrei de afaceri si a profitului la 9 luni
Crestere de 7% a cifrei de afaceri si a profitului la 9 luni
Compania farmaceutica Antibiotice SA Iasi (simbol ATB, la categoria I a Bursei de Valori Bucuresti) a incheiat primele trei trimestre ale anului 2012 cu o cifra de afaceri neta de 215,1 milioane lei, in crestere cu 7% fata de perioada similara a anului precedent.
Pe fondul reducerii cheltuielilor de exploatare si a cresterii veniturilor generate de afacerile companiei, profitul din exploatare la finele a 9 luni din 2012 a inregistrat o crestere de 26% (40,4 milioane lei), comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Astfel, bilantul primelor 9 luni ale anului 2012 s-a incheiat cu un profit net de 26,7 milioane lei, cu7% mai mare fata de profitul net obtinut in primele trei trimestre ale anului 2011. „Cresterea echilibrata a cifrei de afaceri si a profitului are in spate un plan de afaceri bine conturat, sustinut pe sase piloni de dezvoltare care stabilesc jaloanele evolutiei companiei pana in anul 2016. Internationalizarea afacerii, adaptarea strategica a portofoliului de produse, reducerea costurilor de operare, dar si dezvoltarea competentelor profesionale ale resursei umanesunt directiile prioritare spre care ne-am concentrat atentia in aceste 9 luni. Orientarea continua spre ajustarea costurilor si mentinerea in tintele de buget astfel incat sa sustinem deopotriva activitatea firmei, precum si proiectele initiate in zona dezvoltarii strategice, vor fi principalele preocupari in lunile urmatoare. Cautam astfel sa inaintam in siguranta spre tintele noastre de profit si cifra de afaceri, avand permanent in vedere mentinerea in echilibru a sistemelor si subsistemelor companiei”, a declarat Ioan Nani, Director General Antibiotice.
Sapte noi produse in portofoliu
Astfel, portofoliul companiei a fost completat in primele 9 luni ale anului 2012 cu sapte noi produse din clasele terapeutice pe care Antibiotice a ales sa se dezvolte strategic in urmatorii ani, respectiv, clasa produselor antiinfectioase, cardiovasculare, SNC si oncologice.
Din categoria produselor oncologice, Antibiotice a lansat pe piata 3 produse necesare in terapeutica actuala a medicilor oncologi. Este vorba de Bicalutamida Atb® cpr. 50 mg (pentru tratamentul cancerului de prostata), Letrozol Atb® cpr. 2,5 mg (pentru tratamentul adjuvant al cancerului mamar in stadiu incipient cu receptori hormonali la femei in postmenopauza) si Anastrozol Atb® cpr. 1 mg (pentru tratamentul cancerului mamar in stadiu avansat la femeile in postmenopauza).
De asemenea, au fost introduse in portofoliu medicamente de uz cardiovascular, pentru afectiuni psihiatrice, precum si pentru tratamentul antiinfectios. Acestea sunt Trimetazidina Atb® cpr. 35 mg (utilizat la pacientii cu angina pectorala, in asociere cu alte tratamente), Paroxetina Atb® cpr. 20 mg (pentru tratamentul depresiei majore si altor tulburarilor obsesiv convulsive), produsul antiinfectios Eficef ® cps. 100 mg si Lactic Atb ® ovule, destinat afectiunilor aparatului genito-urinar.
Majorare cu 22% a afacerilor pe pietele externe
Pe plan extern (o alta directie de dezvoltare strategica), afacerile companiei s-au concretizat dupa primele 9 luni in obtinerea unei cifre de afaceri de 46,4 milioane lei, in crestere cu 22% fata de perioada similara a anului precedent. Evolutia favorabila a vanzarilor s-a datorat majorarii exporturilor de Nistatina (substanta activa pentru care Antibiotice detine al doilea loc la nivel mondial), cu precadere in zonele Asiei, Americii de Sud, Europei si Statelor Unite ale Americii.
Produsele finite din clasele antiinfectioase, cardiovascular si tract digestiv, solicitate la export, s-au comercializat in valori comparabile cu anul precedent pe piete traditionale sau recent abordate din zonele Rusia si statele CSI, Africa, Europa, Statele Unite ale Americii si Asia. „Prezenta companiei pe pietele externe inseamna astazi 100 parteneriate in 65 de tari ale lumii, insa avem in vedere o diversificare a afacerilor pe plan international. Antibiotice este capabila astazi sa ofere servicii complete pentru industria de medicamente generice, incepand cu cercetarea si dezvoltarea de produse generice, realizarea de studii de bioechivalenta si activitati tipice de Regulatory Affairs (in cadrul propriului Centru de Cercetare Dezvoltare) si pana la fabricarea de medicamente, pentru partenerii interesati, pe fluxuri de productie autorizate GMP si FDA (injectabile, fabricatie Nistatina). Aceasta noua abordare, alaturi de parteneriatele recente pentru exportul produselor injectabile pe piata Algeriei (in valoare de 4 milioane USD), perspectivele distributiei catre 2 noi parteneri a Ampicilinei si Nafcilinei injectabile pe piata Americii, precum si proiectele aflate in lucru (cu o durata medie de implementare de 2 ani),pentru export pe pietele Uniunii Europene, Canadei, Asiei si Orientului Mijlociu ne furnizeaza suficiente motive sa avem asteptari mari in ce priveste rezultatele pe termen mediu, in plan international”, a completat Ioan Nani.
Programe de crestere a competentelor profesionale si atragerii de noi specialisti
Dezvoltarea strategica a companiei pe termen lung este inseparabila de cresterea competentelor profesionale ale resursei umane. Astfel, Antibiotice a derulat in perioada aprilie-august 2012 programul „Scoala de vara a+”, destinat deopotriva dezvoltarii aptitudinilor angajatilor, cat si atragerii de noi specialisti in companie. Astfel, 460 salariati de la nivel de top management pana la nivel de executie, au urmat module de dezvoltare a competentelor si aptitudinilor profesionale, centrate pe inovare si creativitate, cultura organizationala si dezvoltarea abilitatilor manageriale. Totodata, 35 de studenti ai facultatilor de farmacie, chimie si inginerie chimica au urmat, in cadrul aceluiasi program, sesiuni de instruire si practica in cadrul companiei, in vederea atragerii ulterioare ca tineri specialisti in domeniile cercetarii, dezvoltarii farmaceutice, controlului calitatii, asigurarii calitatii sau productiei de medicamente. “Astazi, cea mai importanta resursa a unei companii o reprezinta oamenii bine instruiti, oamenii care au competente si care devin din simpli angajati, colaboratori ai firmei in care lucreaza. Este important pentru Antibiotice, ca fixarea obiectivelor de business sa fie corelate in permanenta cu potentialul resurselor pe care le are, fie ca vorbim de resurse tehnologice, de cercetare-dezvoltare produse, sau resurse umane”, a completat Ioan Nani.