Profit brut in crestere cu 21% in primele 3 luni ale anului 2016
Dupa primele trei luni ale anului 2016, rezultatele economico-financiare ale companiei Antibiotice se inscriu in limitele previzionate si aprobate. Antibiotice a reusit sa obtina in primul trimistru venituri din vanzari de 55,1 milioane lei, in crestere cu 5% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2015 si in crestere cu 1% comparativ cu valorile bugetate.
Profitul din exploatare (8,1 milioane lei) la acelasi nivel comparativ cu anul 2015 si in crestere cu 26% fata de valorile bugetate.
Aplicarea cu consecventa a planurilor manageriale si monitorizarea continua a tuturor directiilor a condus la obtinerea unui profit brut de 7,4 milioane lei in crestere cu 21% atat fata de anul 2015 cat si fata de valoarea planificata in BVC.
Profitul net in valoare de 7,1 milioane lei realizat in crestere cu 18% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2015 si cu 39% mai mare comparativ cu valorile din BVC.
Astfel, valorificand tendintele de consum din Romania, dupa primul trimestru, Antibiotice a inregistrat cresteri pe segmentul medicamentelor fara prescriptie medicala, ponderea in total vanzari ajungand la aproximativ 15%, conform Cegedim.
In acest mod, Antibiotice si–a mentinut:
• pozitia de lider pe segmentul unguentelor (28% cota de piata) si supozitoarelor (40% cota de piata)
• pozitia de lider pe segmentul pulberilor injectabile (75% cota de piata)
si a urcat o pozitia in top:
• pe segmentul capsule, situandu-se pe locul 2 din punct de vedere cantitativ (8% cota de piata)
Pe plan international, dupa primul trimestru, compania si-a atins obiectivul de vanzari in valoare de 5,9 milioane USD, in crestere cu 4% comparativ cu perioada similara din anul precedent, cele mai mari ponderi in exporturi avandu-le zonele: Europa, Asia, Orientul Mijlociu, America de Nord si Rusia.