Venituri din vanzari mai mari cu 7% si profit net superior cu 5% in semestrul I 2018
Profitul si veniturile din vanzari obtinute de compania Antibiotice (index BVB: ATB) in semestrul I 2018 au inregistrat valori superioare celor din aceeasi perioada a anului 2017.
Venituri din vanzari mai mari cu 7% si profit net superior cu 5% in semestrul I 2018 comparativ cu semestru I 2017
Obiectivele companiei au urmarit realizarea indicatorilor aprobati prin Bugetul de Venituri si Cheltuieli. Astfel, conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori Bucuresti, profitul inainte de impozitare pentru perioada raportata este de 20,8 milioane lei, in crestere cu 4% in raport cu cel inregistrat in anul 2017 si cu 23% mai mare comparativ cu profitul estimat in BVC.
Profitul dupa impozitare este de 20,1 milioane lei, superior anului 2017 cu 5% si celui bugetat cu 41%.
De asemenea, veniturile din vanzari ale perioadei au atins suma de 157,7 milioane lei, in crestere cu 7% comparativ cu anul 2017, cand au totalizat 147,2 milioane lei, rezultat al efortului sustinut al intregii societati pentru consolidarea afacerii.
Din venitul realizat in primul semestru al acestui an, Antibiotice SA a returnat sistemului public de sanatate prin taxa clawback 18 milioane lei, nivel superior celui planificat in BVC (12 milioane lei), cat si valorii inregistrate in semestrul I 2017 (14 milioane lei).
Evolutia pe piata interna
Piata farmaceutica din Romania a inregistrat o crestere de 16,8% in primul semestru al anului 2018 comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la valoarea de 7,6 miliarde lei comparativ cu valoarea de 6,51 miliarde lei atinsa in primul semestru al anului 2017.
Evolutia pozitiva s-a inregistrat si la nivel de volum, acesta crescand cu 377 milioane unitati fizice, de la 6,16 miliarde unitati in 2017 semestrul I la 6,54 miliarde unitati in 2018 semestrul I.
Piata este in continuare sustinuta de valoarea programelor nationale de hepatita si de produsele recent introduse in contractele cost-volum/cost-volum-rezultat. Daca ne raportam la piata farmaceutica exceptand valoarea acestora, in primul semestru al anului 2018 s-a inregistrat o crestere valorica de 8,9%, de la 6,38 miliarde lei (semestrul I 2017) la 6,94 miliarde lei (semestrul I 2018). In ceea ce priveste consumul de medicamente, acesta a crescut cu 6% ajungand la 6,54 milioane unitati comparativ cu 6,16 milioane unitati inregistrate in aceeasi perioada a anului anterior.
Piata de Hospital (exceptand valoarea contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat) a inregistrat in semestrul I 2018 o usoara crestere de 2,72% comparativ cu perioada ianuarie – iunie 2017, in timp ce piata de Retail (exceptand valoarea contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat) a inregistrat o crestere valorica de 9,8% comparativ cu perioada similara a anului precedent.
In acest context, compania Antibiotice inregistreaza o crestere valorica a vanzarilor din farmacii si spitale de 7,5% comparativ cu semestrul I 2017, in timp ce vanzarile in unitati terapeutice au inregistrat o crestere de 4,8%.
Sursa datelor: CEGEDIM Romania Sem. I 2018
Cu o valoare a vanzarilor de 165,8 milioane lei, Antibiotice SA se mentine pe locul 4 in randul producatorilor de medicamente generice cu prescriptie medicala si medicamente fara prescriptie medicala (OTC) din Romania.
La nivelul primului semestru al anului 2018, compania Antibiotice isi mentine pozitia de lider din punct de vedere al unitatilor valorificate pe segmentul unguente – cu o cota de piata de 26,7%, supozitoare – cu o cota de piata de 41,8% si pulberi injectabile – cu o cota de piata de 72,4%.
3 produse noi asimilate in portofoliul companiei destinate pietei interne
- Tinero® gel – Produs cosmetic destinat ingrijirii pielii cu tendinţa acneica;
- Fluxiv® crema tonica – Produs cosmetic ale carui ingrediente contribuie la confortul si relaxarea picioarelor. Fluxiv® crema tonica impreuna cu Fluxiv® comprimate alcatuiesc gama Fluxiv® oferind o optiune terapeutica completa pentru sanatatea circulatiei vasculare;
- Perasin® gama (piperacillinum+tazobactamum) – pulbere pentru solutie perfuzabila – medicament utilizat pentru tratamentul infecţiilor bacteriene precum cele care afecteaza tractul respirator inferior (plamani), tractul urinar (rinichi şi vezica urinara), abdomenul, pielea sau sangele.
Exporturi mai mari cu 10%
Veniturile din vanzarile pe pietele externe in primul semestru al anului 2018 au fost cu 9,8% mai mari comparativ cu anul 2017, exportul in perioada de referinta aducand companiei 17,65 milioane USD comparativ cu 16,08 milioane USD in anul 2017.
Principalele destinatii externe ale produselor ce poarta marca Antibiotice (produse finite si substanta activa Nistatina) au fost Asia, America de Nord si Europa, vanzarile in aceste zone reprezentand aproximativ 73% din totalul cifrei de afaceri la export realizata in semestrul I 2018.
Cresteri pe piete strategice
- Exporturile de Nistatina s-au dublat din punct de vedere valoric, atat in Statele Unite ale Americii, cat si pe piata Americii de Sud, comparativ cu primul semestru al anului 2017.
– Pe piata S.U.A. exporturile de Nistatina au crescut cu 52% din punct de vedere valoric comparativ cu perioada similara din anul 2017. Piata S.U.A. reprezinta cea mai mare si valoroasa piata pentru Nistatina, iar cresterea prezentei pe aceasta piata a reprezentat un obiectiv strategic al companiei Antibiotice. In cursul acestui an au fost consolidate parteneriate strategice cu cei mai importanti utilizatori finali de Nistatina pe aceasta piata, pentru a crea premisele stabilitatii afacerii dezvoltate pentru acest produs in S.U.A..
- Totodata, pe piaţa Americii de Sud s-a inregistrat o dublare a valorii exportului de Nistatina in special datorita cresterii de pe piata Braziliei, cea mai importanta piaţa din America de Sud pentru acest produs şi una dintre cele mai mari la nivel mondial.
- In Asia de Sud-Est, principala piata care va genera cresteri in anii urmatori este Vietnamul. Vanzarile de produse finite in acesta zona georgrafica au crescut cu 31% fata de primul semestru al anului 2017. Deschiderea reprezentantei in Vietnam are ca scop dezvoltarea strategica prin inregistrarea de noi produse, dezvoltarea de politici comerciale adecvate si abordarea tuturor canalelor de vanzare. De asemenea, sunt vizate si alte piete din zona Asiei de Sud-Est cum ar fi Filipine,Tailanda si Hong Kong.
- Pe piata Europei s-a inregistrat o crestere de 6,6%, generata in special de exportul de produse finite care a fost mai mare cu 14% fata de anul anterior. In aceasta zona, strategia de dezvoltare vizeaza atat tari din Europa Centrala si de Est (Serbia, Albania, Tarile Baltice) cat si din Europa de Vest.
- Exporturile din zona Rusia & C.S.I. au inregistrat o crestere de 9,4% in special datorita pietei din Ucraina. In primul semestru al anului 2018 au fost demarate procedurile de inregistrare a unei reprezentante proprii Antibiotice SA, avand in vedere potentialul pietei si perspectivele de crestere. Deschiderea reprezentantei are ca scop inregistrarea portofoliului de produse, promovarea brandului Antibiotice si dezvoltarea propriei echipe de vanzari pentru dezvoltarea exporturilor pe termen lung.
Noi Autorizatii de punere pe piata pentru medicamente marca Antibiotice
Activitatea de cercetare-dezvoltare are ca obiectiv principal dezvoltarea, optimizarea şi mentinerea portofoliului de peste 150 de produse (injectabile, forme cu aplicare topica, ovule, supozitoare, comprimate, capsule). Ariile terapeutice strategice (antiinfectioase, cardiovascular, dermatologie, produse pentru sanatatea femeii) sunt consolidate prin autorizarea nationala si internationala de noi medicamente cu prescriptie, OTC-uri, produse cosmetice sau suplimente alimentare.
Astfel, in semestrul I 2018, extinderea internationala s-a concretizat prin obtinerea unui numar de 22 noi Autorizatii de punere pe piata pentru medicamente marca Antibiotice in 3 tari din Asia si Europa.
Program sustinut de investitii
In primul semestru al anului 2018 a fost continuat programul de investitii al companiei, contractele realizate in acest sens reprezentand 83% din valoarea bugetata.
Principalul obiectiv de investitii il reprezinta realizarea noii capacitati de productie pentru Unguente si Supozitoare, care vizeaza cresterea cifrei de afaceri si a capacitatii companiei Antibiotice de a inregistra, produce si comercializa medicamente romanesti de calitate, cu autorizatii GMP pe toate pietele farmaceutice reglementate (Europa, SUA si Canada).
De asemenea, s-au realizat investitii in echipamente pentru sectiile de productie, destinate modernizarii infrastructurii de utilitati, in echipamente pentru serializare, in cercetare si in calitate, cat si investitii pentru asigurarea logisticii.
Demararea programului de crestere a atractivitatii brandului de angajator
In 2018, Antibiotice si-a propus demararea unui program de crestere a atractivitatii brandului de angajator, cu scopul de a facilita atragerea si retentia de resurse umane calificate, cu accent pe rolurile de inalta specializare. Pentru atingerea obiectivului au fost stabilite, in primul semestru, instrumentele necesare, in timp ce pentru a doua parte a anului sunt planificate:
- Realizarea studiului de impact privind perceptia si atractivitatea brandului de angajator in randul publicurilor tinta pentru recrutare;
- Elaborarea unui plan de crestere a notorietatii brandului de angajator si de complianta in raport cu bunele practici de resurse umane, pe baza rezulatelor analizei de impact.